Parduotuvės adresas: Lietuva, Kaunas, Garšvės g. 3A
Parduotuvės adresas: Lietuva, Kaunas, Vandžiogalos pl. 11
+370 602 90071
+370 602 90052

PASKIRSTYMO DIRŽO KEITIMAS

timing_belt

Paskirstymo diržas, jo paskirtis ir funkcija

Paskirstymo diržas – jo funkcija ir paskirtis automobilyje? Variklio pagrindinių ar paskirstymo diržų būną įvairių,  visų įmanomų variantų aprašyti negalime, bet mielai papasakosime apie tai kokia jis funkciją atlieka ir kam yra sirtas.

Kokią funkciją atlieka paskirstymo diržas ir kas kiek laiko jį reikia keisti?

paskirstymo diržo foto

Kiekvienas automobilių gamintojas nurodo skirtingą paskirstymo diržo keitimo intervalą, dažnu atveju,  intervalas nuo 50’000 – 100’000 tūkstančių kilometrų, priklausomai nuo to, kokiomis sąlygomis automobilis yra eksplotuojamas, ilgesnis paskirstymo diržo keitimo ciklas yra važinėjant mišriu rėžimu ar daugiau užmiestyje, dažniau ir ankščiau jį reikia keisti važinėjant mieste ir tai yra natūralu – juk stovint kamštyje variklis ir diržas esant užkurtam varikliui sukasi ir tarnauja, nors ir kilometrai nesisuka.

 

Keičiant pagrindinį ar paskirstymo diržą yra rekomenduojama keisti kartu ir diržą įtempiančius guolius – pagrindinio diržo įtempėjus, vandens siurblį ir visus kitus komponentus kurie turi būti pakeisti keičiant paskirstymo diržą.

Paskirstymo diržas, paprastai kalbant sujungia variklio apačią ir viršų, t.y. apačia variklio suka ratus, o variklio viršus atitinkamu momentu uždega kurą kurio dėka išskiriama galia suka stumuoklius, o pastarieji automobilio ratus, tiek viršus tiek apačia turi būti suderinta, kad reikiamu momentu būtų uždegamas kuras, jis išmetamas ir taip būtų užtikrinamas sklandus variklio darbas.

Žemiau pateikiama fotografija – paskirstymo diržas, kartu su vandens siurbliu, itempėju, parazytiniu guoliu ir hidrauliniu įtempėju (meistrai hidraulį įtempėją mėgsta vadinti “Šoviniu”).

 

Kada reikia keisti paskirstymo ar pagrindinį diržą?

paskirstymo diržas

 

Jei jūsų automobilis pirktas ne naujas – paskirstymo diržą pasikeisti privalu ir primygtinai rekomenduojama! Automobilių pardavėjai dažnai rašo, ar teigia, kad ką tik pakeisti visi dirželiai ir filtrai, bet mes patariame būtinai pasitikrinti ar tai tiesa, niekada neaišku ar keistas, tik pagrindinis diržas, ar keistas kartu ir įtempimo guolis, koks diržas uždėtas, koks guolis, koks diržo įtempimas. Kaip ir prieštai minėjome paskirstymo diržo keitimo intervalas kiekvienam automobiliui yra skirtingas, tad keičiant diržą patariama po variklio dangčiu palikti žymą su data ir kilometražu kada šis darbas atliktas. Minėtą datą, kilometražą kartu su diržų keitimo sąskaita patartina saugoti ir pridėti prie automobilio dokumentų ar istorijos. Vis dėlto nepamirškime, kad kilometražas nebūtinai atspindi variklio darbo laiko, jei važinėjate mieste, rekomenduojama paskirstymo diržą keisti kiek ankščiau, juk stovint kamščiuose variklis taip pat dirba ir pagrindinis diržas sukasi.

Keičiant paskirstymo diržą visuomet rekomenduojame keisti ir paskirstymo diržo įtempimo guolius bei vandens pompą. Jei vis tik nuspręsite pataupyti, patikrinkite guolių būklę ir keiskite tik tuos kuriuos reikia – turėkite omenyje, kad tie guoliai kurie šiandien atrodo geri, nebūtinai bus tokie po mėnesio.

 

Trūkusio pagrindinio diržo pasekmės.

Paskirstymo diržo keitimas gali pasirodyti brangi ir nebūtina paslauga – bet nepamirškime jog nutrūkęs variklio paskirstymo diržas gali padaryti daug žalos Jūsų automobilio varikliui. Nutrūkus diržui, variklio apačios darbas pasidaro nesuderintas su variklio viršumi, todėl mašinai važiuojant, kilnojasi stumokliai, o jie kilnodamiesi gali sulankstyti vožtuvus ir taip sugadinti variklio galvutę.

Kelyje nutrūkus paskirstymo diržui paprastai automobilis tiesiog ima ir užgesta. Taip atsitikus nemėginti jį užkurti antra syki, taip darant galite dar labiau pažeisti variklį jei paskirstymo diržas nutrūko. Jei netikėtai variklis užgeso, o užgesimo metu temperatūra buvo gera, garsų papildomų negirdėjote, prieš mėgindami užkurti paprašykite draugo, ar draugės jei keliaujate ne vienas atsisukti tepalo užpylimo dangtelį ir kūrimo metu pasižiūrėti ar velenas kuris matosi sukasi. Kartais būna taip, kad velenėlio nesimato, tokiu atveju jei kuriant variklio garsas yra kitoks nei įprastai, kurti nepatartina nei starterio pagalba su rakteliu, nei tempiant. Bet kokiu atveju patartina kreiptis į specialistus, kad pastarieji padėtų ir patartų kaip geriau elgtis tam tikroje situacijoje, jei tokių nežinote – skambinkite mums +370 675 14094.

Žemiau pateikiame keletą nuotraukų, trūkusio paskirstymo diržo pasekmės.

Pažeistas stumoklis

Pažeistas stumoklis

Linke vožtuvai

Linke vožtuvai

Gedimų kaltininkas

Gedimų kaltininkas

Išvada – keiskite variklio paskirstymo diržą reguliariai kas tiek laiko kiek nurodo gamintojas ir išvengsite netikėtų problemų, kurios kainuoja didelius pinigus.

Variklio pagrindinio diržo keitimas nėra sudėtingas darbas, bet jis reikalauja kruopštumo ir atidumo, todėl jį derėtų patikėti patikimiems meistrams. Keičiant paskirstymo diržą patariame visuomet užsirašyti keitimo datą bei esamą kilometražą, o keičiant paskirstymo diržą būtinai keisti ir įtempimo guolius, nors ir meistrai sako kad to daryti nebūtina. Taip pat būtina patikrinti vandens pompą, riebokšlius, kad jie neleistų tepalo, teisingai pastatyti diržą į vietą ir sureguliuoti degimo kampą. Pirkdami diržą pasidomėkite kokį jį perkate, nesirinkite pigiausių detalių. Rekomenduojame dalis isigyti patiems ir patiekti jas meistrui. Jei nežinote kas jums geriausia skambinkite mums +370 675 14094.

Tikimės pateikta informacija buvo naudinga!

Krepšelis Produktas ištrintas Gražinti
  • Nėra prekių krepšelyje